Noord Queensland - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marin Kuipers - WaarBenJij.nu Noord Queensland - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marin Kuipers - WaarBenJij.nu

Noord Queensland

Door: Marin

Blijf op de hoogte en volg Marin

11 Augustus 2015 | Australië, Port Douglas

Jaja, we zijn er nog. Vaak hebben we geen internet, batterij of tijd, dus vandaar de late update. We hebben heel veel gedaan! Na het landen in Brisbane hebben we heel snel een vlucht kunnen nemen naar Cairns. Daar hebben we een nacht in een hostel geslapen, lekker met vier anderen op de kamer. Dat is wel heel gezellig want je ontmoet veel mensen en hoort al hun plannen. De volgende ochtend hebben we aan een aangelegd strandje in de stad gelegen. Er lopen vet rare vogels rond die de raarste geluiden maken. Daarna volgde ons avontuur met de bus. Links rijden vergt enige oefening, maar dat zit er nu wel goed in. De eerste dag heb ik acht keer de ruitenwissers aangezet in plaats van de richtingaanwijzer...
We zijn doorgereden naar het noorden, het tropisch regenwoud. Prachtig! We hebben een krokodillentocht gedaan en in de rivier (krokodilvrij) gezwommen. Bij een gratis camping kwamen we drie Nederlanders tegen die al bijna een jaar hier rondtrokken. Dus daar hebben we even goede tips ingewonnen en hun ervaringen goed opgeslagen.
Nu gaan we een dikke vette stranddag houden, onder de palmbomen en in de winterzon, die zeker niet vervelend is!

  • 11 Augustus 2015 - 15:26

    Lily:

    Oef, links rijden, krokodillen....en allemaal zo ver weg......ben heus niet jaloers. Als je me nodig hebt...... Kom ik er aan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marin

De avonturen die ik beleef tijdens mijn reis in Australië zal ik proberen op te schrijven in dit reisverslag. Voor alle kaas etende, paraplu dragende, hard werkende mensen die af en toe eens willen lezen waar ik me mee bezig houd :)

Actief sinds 01 Juli 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 7187

Voorgaande reizen:

31 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Australië

Landen bezocht: