Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Marin Kuipers - WaarBenJij.nu Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Marin Kuipers - WaarBenJij.nu

Taipei

Door: Marin

Blijf op de hoogte en volg Marin

02 Augustus 2015 | Taiwan, Taipei

Na de lange reis en een flinke nacht slaap hebben Heleen en ik vandaag Taipei verkend. Het is hier warm en het ruikt naar de lucht die uit de afzuiginstallatie kwam van de Chinees waar Dominique en ik boven hebben gewoond. Dat in combinatie met plas en kip in de zon :). Er zijn echt ontelbaar veel scooters en die zijn vaak volgeladen met spullen of mensen (we hebben gezien dat er vijf mensen op één scooter zaten). Het plein van de vrijheid was indrukwekkend, maar de tempel (Long Shan) gaf ons echt kippenvel (in 36 graden). Morgen vieren ze de 'geboorte' van Boeddha dus het was heel druk en er werd veel gezongen. Een man die daar was zag ons en concludeerde wonder boven wonder dat we toeristen waren... Hij heeft ons alles over de goden verteld en de gebruiken in de tempel. Heel bijzonder.
We hebben de dag afgesloten in het creative park (huashan). Daar was veel te doen voor kinderen, maar ook toffe kunst te zien (niet van die vage, diepzinnige, onbegrijpelijke zooi). De metro was heel gemakkelijk te nemen dus dat heeft de blaren iets beperkt.
Morgen nog een dag hier en dan weer in het vliegtuig, op naar Australië!