Grote steden en blauwe bergen - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Marin Kuipers - WaarBenJij.nu Grote steden en blauwe bergen - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Marin Kuipers - WaarBenJij.nu

Grote steden en blauwe bergen

Door: Marin

Blijf op de hoogte en volg Marin

13 December 2015 | Australië, Blue Mountains

Op het moment bevind ik mij op Flinders Streets station op weg naar Frankston. Daar word ik door de eigenaar van een prachtige paardenboerderij opgehaald om me drie dagen met 14 goed getrainde dressuurpaarden bezig te houden. De vorige keer dat ik daar was, heb ik na drie uur rijden mijn lunch dobberend in het zwembad gegeten. Maar daarover later meer. Ik heb nog veel inhaalwerk te doen!
Ik was de vorige keer geëindigd bij Stoney Creek waar ik de buitenritten heb begeleid. Hierna ben ik naar Sydney gegaan en daar Elisa (oud studiegenote) van het vliegveld gehaald. Zij had via een kennis een huis waar ze kon logeren en ik was ook welkom. Een goede locatie om deze enorme stad te ontdekken. We hebben maar eens de stoute schoenen aangetrokken en ons samengevoegd met de drieëntachtig Aziaten die ook in de toerbus zaten ☺️. Met in onze koptelefoons door een of andere dinosaurus uit een kinderprogramma toegesproken te worden, hebben we de hoogtepunten gezien en bezocht. Ik ben niet echt een grote steden liefhebber en als ik dan drie foto's van het Opera House heb gemaakt heb ik het wel gezien, maar ik had het toch niet willen missen. Door Elisa's jetlag en mijn dramatische liefdesontwikkelingen (ik zal jullie de details besparen) hadden we veel slaap nodig. Dus nachtelijke avonturen hebben we niet beleefd. We zijn één keer de stad in geweest met Chantelle (bij Stoney Creek ontmoet), maar toen had ik mijn legitimatie niet mee dus waren we snel weer thuis. Uiteraard hebben we de gebronsde, opgepompte Barbies en Kens op Bondi Beach in slowmotion voorbij zien rennen en naar een openlucht bioscoop geweest.
Na een dag of tien vertoeven in deze wereldstad kwamen ze dan echt! Mijn moedertje in Bert, een beetje verfomfaaid door de lange reis, maar klaar voor de start. En die start begon goed! In Nederland was er, heel handig ter voorbereiding, alvast een hostel uitgezocht en geboekt. Op de kaart leek dat best in de buurt van waar we de camper de volgende dag op gingen halen, in werkelijkheid was dat bijna twee uur met een bus. Geeft niks, want het hostel was het waard! In de kamer van twee bij drie stond een lamp zonder kap, een gigantisch onhandig kledingrek en de ligging was fantastisch: langs een drukke weg en boven een café met live muziek. Een goed nacht om even tot rust te komen. De volgende ochtend hebben we tijdelijk afscheid genomen van Elisa en gingen we als drie pakezeltjes de camper ophalen. Liefde op het eerste gezicht! Daar stond Barney, klaar om ons een stukje Australië te laten zien. Onze eerste uitdaging was om de stad uit te komen, maar toen we dat voor elkaar hadden gekregen waren de Blue Mountains niet ver weg. Het eerste nachtje was op een heel rustige plek met op een kwartiertje lopen afstand een prachtig meer met een watervalletje. Barney was een drie persoons busje, maar voor de rust en de ruimte had ik een tentje gekocht. Dan hoefde ik niet iedere dag in de scheetjes van mijn reisgenoten te liggen... Warme lucht stijgt

  • 10 Februari 2016 - 13:26

    Hein:

    snap niets van de datums...vandaag 113.12.15//

  • 10 Februari 2016 - 13:31

    Marin Kuipers:

    Dat geeft niet paps, ik hou toch van je. Ik zet bij het verslag de datum wanneer het ongeveer heeft plaatsgevonden.

  • 10 Februari 2016 - 18:23

    Mama Lily:

    Ohhhhh, ja! Barney.

  • 10 Februari 2016 - 19:10

    Mama Lily :

    Heerlijk nog even wegdromen bij je verslag. Je tentje tussen de eucalyptussen in de, vandaar de naam; bleu mountains. Heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marin

De avonturen die ik beleef tijdens mijn reis in Australië zal ik proberen op te schrijven in dit reisverslag. Voor alle kaas etende, paraplu dragende, hard werkende mensen die af en toe eens willen lezen waar ik me mee bezig houd :)

Actief sinds 01 Juli 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 7178

Voorgaande reizen:

31 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Australië

Landen bezocht: