Cowgirl up - Reisverslag uit Glenden, Australië van Marin Kuipers - WaarBenJij.nu Cowgirl up - Reisverslag uit Glenden, Australië van Marin Kuipers - WaarBenJij.nu

Cowgirl up

Door: Marin

Blijf op de hoogte en volg Marin

14 Oktober 2015 | Australië, Glenden

In de hangmat met een boek naast me en een puppy op mijn schoot, lijkt het me de hoogste tijd om jullie een update te geven van mijn cowgirl leven in Nebo.
Het blijft lastig om precies te beschrijven hoe het er hier aan toe gaat. Twee weken geleden heb ik een uur lang met mijn moeder gebeld en in dat uur kon ik een werkdag beschrijven. Dat lijkt me een te grote lap tekst voor op mijn blog, dus voor een gedetailleerde beschrijving moet je bij mijn moedertje zijn. Voor mijn gevoel ben ik al een jaar uit Nederland. Er was een zaterdag dat we naar de broer van Quintin zijn gegaan. Daar hebben we eerst met het hele gezin op schijven geschoten die in de lucht werden gelanceerd. Met drie verschillende geweren en flinke oordoppen dit keer kwam jong en oud aan de beurt. Vervolgens hebben we op hun land rondgereden en de paarden bekeken. Toen we terugkwamen bij hun huis, mocht ik oefenen op de motor (meer een schakelbrommer) en heb ik door het zand gecrost. Daarna was het tijd om te eten. Zij wonen in een schuur omdat ze ruim de tijd nemen voor het bouwen van hun nieuwe huis (lees: een jaar of zes), dus er werd naast het bed even gebarbecued. Na wat rum en cola gedag gezegd en naar huis gegaan. Dit alles vond plaats tussen 16:00 en 23:00. Er zijn veel nieuwe dingen om te doen hier en het gaat er zo anders aan toe dan thuis, met zo veel nieuwe ervaringen heb ik het gevoel dat ik hier al maanden ben. Inmiddels begin ik ook wel dingen te missen. De foto's van pepernoten heb ik al een aantal keer voorbij zien komen. De Sinterklaastijd vind ik een van de mooiste momenten van het jaar. De lekkere mandarijntjes, het gure weer en het knusse heeft iets bijzonders. Hier liggen de winkels al vol met kerstspullen. Dan sta je met het zweet in je bilnaad een besneeuwd kerstdorp te bewonderen... Heeft iets vreemds. Over anderhalve week gaan Yvet en Lacey voor zes weken naar Nederland. Als het goed is, maar dat weet je nooit van te voren want ik ben nu ook al drie dagen niet aan het werk terwijl dat wel de planning was, kan ik dan fulltime aan de slag. Dat zou mooi zijn, want zonder Lacey en Yvet is het een beetje saai alleen thuis. Het veedrijven is dan allemaal gebeurd, dus wordt er veel op het land gewerkt. Prachtige timing, want het is dan zomer en wat is er nou beter voor de lijn dan van 06:00 tot 17:00 in veertig graden lekker zand staan te scheppen!? Mocht dit feest niet doorgaan omdat de baas me toch niet nodig heeft, kan ik misschien een stuk verderop buitenritten gaan begeleiden. En als dat ook niks wordt, ga ik ergens anders heen. Mijn planning is om in januari naar Nieuw Zeeland te gaan voor een maand of twee. Daar kan ik niet eerder naartoe want er komt hoog bezoek! Op 13 december is mijn enige echte moeder samen met Bert in het land! Dus dat wordt oud en nieuw met een beetje thuis en Australië gecombineerd. Ik zal proberen iets vaker een update te schrijven, want er is zo veel te vertellen dat het een half boek in een keer zou worden. De legendarische barrelrace die ik heb gereden, de paardenveiling waar Yvet en Quintin vijf paarden hebben gekocht, het schieten, het jagen, het paardrijden, het nationale park waar we zijn geweest, de kast die ik heb gemaakt, de dieren die we hebben gezien (koala op het hek in de tuin)... Het is allemaal een beetje veel. Ondertussen ben ik natuurlijk ook razend benieuwd hoe het met jullie is! Bijna herfst(vakantie), dik vet aan de pepernoten en boerenkool... Vertel vertel!!!

  • 15 Oktober 2015 - 19:18

    Moedert:

    Jaaaaah ik weet door een uurtje kletsen wel wat meer details maar ook nog lang niet alles! Hoop nog een paar dagen met de jaarwisseling in Nebo te zijn. Wil wel even voelen hoe dat is op zo'n cowgirl zadel. En ook een week of 2 rondreizen met mijn liefste dochter! Gelukkig begint ze ook dingen te missen..........

  • 24 Oktober 2015 - 17:25

    Heleen:

    Het klinkt weer fantastisch en ik ben blij dat we tegenwoordig Whatsapp hebben. Ik heb nog steeds heimwee naar Australië, maar nog veel erger naar Australië mét jou! Fijn dat ik gezien heb waar je zit, voor de beeldvorming. Hoop dat je leuke dingen mag doen als Yvet en Lacey weg zijn. Hou me op de hoogte!
    Oh enneh, de pepernoten en de stamppot andijvie missen jou ook!! (Maar ik nog meer..)

  • 25 Oktober 2015 - 06:43

    Marin:

    Och hou maar op! Het is hier fantastisch maar het zou allemaal net iets beter zijn als iedereen van wie ik hou hier zou zijn. Laten we een boerderij kopen met zn allen en lekker een partijtje veedrijven. Al mijn kinderen uit de klas, mijn familie en vrienden. Het zou een groot feest zijn. En gelukkig is er internet, want dat houdt me goed op de hoogte van wat er daar allemaal afspeelt. Mocht iemand in de mogelijkheid zijn... een kilo'tje pepernoten opsturen zou zeer gewaardeerd worden:) Laten we maar zo denken, wanneer ik terug ben waardeer ik alleen maar meer wat ik thuis heb!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marin

De avonturen die ik beleef tijdens mijn reis in Australië zal ik proberen op te schrijven in dit reisverslag. Voor alle kaas etende, paraplu dragende, hard werkende mensen die af en toe eens willen lezen waar ik me mee bezig houd :)

Actief sinds 01 Juli 2015
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 7180

Voorgaande reizen:

31 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Australië

Landen bezocht: