Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marin Kuipers - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marin Kuipers - WaarBenJij.nu

Airlie Beach

Door: Marin

Blijf op de hoogte en volg Marin

19 Augustus 2015 | Australië, Airlie Beach

Ja, potjanpiele! Krijg ik klachten over m'n blog! Te kort... Te saai... Ik begrijp het ook wel, je neemt de moeite om de avonturen van iemand in een prachtig land, 23 uur vliegen verderop te lezen. Dan verwacht je op z'n minst een filosofische, literaire uiteenzetting vol romantisch geschetste belevenissen te lezen. Het liefst met onderbouwende theorie, gebruik makend van triangulatie en met voetnoten onderaan de pagina*. Helaas zijn de WiFi momenten schaars en ben ik al blij als met een halve bit per uur drie foto's zijn geüpload. Daarnaast moet ik dan terughalen wat we allemaal hebben meegemaakt, hoe dat was en wat ik erover wil vertellen. Ja mam, ik schrijf alles ook op papier, zodat ik het later nog weet (en ja, ik draag elke dag schone sokken), maar als je opgevouwen in een busje ligt, ondertussen muggen slachtend en opzoek naar de theedoek omdat die continu verdwijnt, is het overzicht kwijt en heb ik bovengenoemd boekje niet bij de hand. Hard werken hier. Het geeft niet, ik zal beter mijn best doen. Over werk gesproken, de Groningse scholen zijn weer begonnen en ondanks de zomervakantie en mijn nieuwe tijdelijke leven hier, moet ik veel aan m'n Starter en Swoaistee draakjes denken. Sommigen naar een nieuwe school, de meesten nu in het laatste jaar van de basisschoolcarrière. Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat. En wees maar niet jaloers, jullie oude juffie moet zich IEDERE dag HELEMAAL met zonnebrandcreme insmeren (duurt wel een kwartier), dat is ook heel zwaar ;)
Terwijl ik dit schrijf wandelt er even een possum langs, die lopen heel raar. Een soort grote, hupsende rat, maar dan lief. Het hostel waar we nu zitten is prachtig en ze hebben bij het bouwen de natuur laten staan en daartussen haar huisjes gezet. Dus het is een soort minijungle met vakantiehuisjes. Dat klinkt allemaal romantischer dan het is, want in de douche zit gewoon schimmel en ik lag zo ongeveer op de lattenbodems vannacht, maar toch. Sowieso word ik me ervan bewust dat het leven niet is als op de plaatjes (dan ben je 28...). Afgelopen week waren we bij een prachtige waterval midden in het regenwoud. Daar werd een blik Duitse toeristen opengetrokken die met veel kabaal zich installeerde op plekjes die zich iets te dicht bij ons bevonden. We lagen zo te genieten... Vervolgens ging de een na de ander met iets te veel putten in de dijen en een te krap badpak met openingen op gekke plekken, hun haar uit het water zwiepen en op dat moment een foto laten maken. Dan heb je na anderhalf uur headbangen een foto die, een beetje scheef, voeldoet als nieuwe profielfoto op Facebook die niks betekent. Want je hebt de omgeving niet gezien, laat staan de plek gewaardeerd waar je was. Maar op het plaatje zie je een fantastische waterval en een heel bijzondere actiefoto... Goed, genoeg frustratie. Het komt omdat we morgen naar de Withsunday eilanden gaan zeilen. En op de plaatjes is dat alles wat je in je leven nodig hebt, niet meer verder hoeft te zoeken en het paradijs hebt gevonden. Maar als je daar op het witte strand onder een palmboom ligt, zijn daar ineens zandvlooien ofzo. Desondanks heb ik er erg veel zin in! Twee nachten op een zeilboot en lekker snorkelen... Ik zal jullie over twee dagen in dichtvorm verslag dien van hoe het was!

* Frank Assies, Pedagogische Academie Groningen (2012)

  • 21 Augustus 2015 - 07:31

    Mama Lily:

    Kind wat een heerlijk verhaal! Mis alleen die foto van jou met druipend zwaaihaar! Geniet jij maar van de omgeving. Ik ben trots op je.

  • 31 Augustus 2015 - 20:12

    Romy Van De Strater:

    Hoi juf heb je het leuk in Australië ik hoop het wel de hele klas mist je ontzetted erg we heb een juf die invalt voor juf Elsbelt de juf heet Marieke ze is super aardig maar niet zo'n leuk en aardige juf als jij en ze is best wel klein Gijs Laura lies Lejon Ana en ik zijn grootte dan juf Marieke. Is super leuk in groep 8 maar we hebben nu agus clou geschiedenis dat is gewoon een boek en werkboek en in dat werkboek mag je niet schrijven jammer maar oké het is moeilijker in groep 8 dan in groep 6 maar het is wel leuk ik hoop dat je het leuk vind in Australië en waar gaan je nog meer heen
    Lieve lieve groetjes van 8b

  • 02 September 2015 - 01:22

    Marin:

    Dag lieve schatten!

    Ja groep 8 is zeker moeilijk! Over een half jaar is de Cito toets, dus Harm Jan gaat proberen om zo veel mogelijk kennis nog in die koppies te proppen...
    Wat fijn dat juf Marieke leuk is. Kleine juffen zijn eigenlijk altijd het leukst, en juf Marjolein natuurlijk, maar die had per ongeluk te veel boterhammen gegeten vroeger. Gaan jullie maar eens proberen om groter te worden dan Harm Jan. Die heeft dan weer iets te weinig boterhammen gegeten toen hij nog Harm Jantje was.
    Nu ben ik bij Quintin en Yvette en hun dochter Lacey. In het plaatsje Nebo. Lacey is echt een schatje! Een heel blij clowntje dat overal om moet lachen. Morgen en overmorgen ga ik helpen met de koeien en volgende week, als Yvette aan het werk is, pas ik op Lacey. Het is hier echt prachtig, zo'n plek hebben we in Nederland niet. Heel veel ruimte, heel veel dieren en heel veel stoere mannen. Hier thuis hebben ze een quad waarmee ze door het landschap rijden om bijvoorbeeld zwijnen te zoeken, maar ook om koeien mee te drijven. Als ik wil mag ik daar lekker op scheuren. Het is in ieder geval heel anders dan in de Kamerlingh Onnesstraat waar ik na een dag hard werken met ettertjes zoals jullie, met mango op mijn schoot, televisie lig te kijken. Ik weet nog niet wat leuker is... Ik moet wel veel aan jullie en mijn werk als juf denken. Laatst stond er iemand achter de balie die precies op Frederique leek, maar dan tien jaar ouder! En ik heb ook al over mijn droom van Jelmer verteld... En in Taipei met Nijntje op de foto geweest. Dan moet ik ook aan jullie denken, en aan mijn Nijntje fiets waarmee ik dan naar de tuintjes ging. Allemaal goede herinneringen. Nou, genoeg gekletst, jullie moeten aan de bak! HJ: zweep erover!

    Dikke kus voor al jullie lieverds!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marin

De avonturen die ik beleef tijdens mijn reis in Australië zal ik proberen op te schrijven in dit reisverslag. Voor alle kaas etende, paraplu dragende, hard werkende mensen die af en toe eens willen lezen waar ik me mee bezig houd :)

Actief sinds 01 Juli 2015
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 7176

Voorgaande reizen:

31 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Australië

Landen bezocht: